
Vági-Borsányi Fanni
Német nemzetiségi óvodapedagógiát tanultam, amely alapvetően meghatározta a nevelési módszereimet. Az egyetemi éveim alatt volt lehetőségem egy osztrák tanyán dolgozni, ahol lenyűgözve figyeltem, hogyan alakítja a közös mezőgazdasági munka a gyerekeket önálló, rátermett személyiségekké. A németországi Erasmus félévem során egy olyan óvodai rendszert ismertem meg, amely sokkal szabadabb és gyermekközpontúbb, mint az itthon megszokott. Ezután Magyarországon, állami óvodában dolgoztam, ahol megtapasztaltam a hazai oktatási rendszer kihívásait, és igyekeztem a szigorú keretek között is a legjobbat kihozni a helyzetből, mindig a gyerekek érdekeit szem előtt tartva.
Az a vágy vezetett, hogy egy olyan helyet teremtsek, ahol a kötelező szabályok helyett a gyerekekre helyezhetjük a hangsúlyt. Ezt követően édesanya lettem, ami szintén sokat változtatott a gondolkodásmódomon. Kislányom és kisfiam születése után megtapasztaltam az érem másik oldalát is, ami életem legnagyobb tanulási folyamata volt. Ez a tapasztalat elfogadóbbá, és megértőbbé tett, mélyebben megértettem, mit jelent a gyerekek valódi szükségleteire figyelni, és velük együtt növekedni. Kislányom még inkább megerősített abban, hogy szükség van egy olyan játszótérre, ahol a gyerekek, a túlzott ingerektől távol, nyugodt környezetben, természetes anyagokból készült játékokkal játszhatnak. Az egyszerűbb, kevesebb ingerrel bíró játékok jobban ösztönzik a gyerekek fantáziáját és kreativitását, valamint nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb légkört teremt, ami elősegíti a koncentrációt és a harmonikus fejlődést.

Pál Vivien
Pál Vivien vagyok, nyolc éve foglalkozom gyerekekkel óvónőként, animátorként, illetve az idei évben megszerveztem az első kézműves táboromat is itt a Piciriben.
Eddigi munkám folyamán rengeteg tapasztalatot szereztem és különböző továbbképzések elvégzésével igyekeztem minél jobban bővíteni a tudásomat és segíteni a gyermekek fejlődését.
Óvónőként a gyermekek fejlesztése mindennapos feladatom és tudom, hogy már az első osztályba lépés előtt nagyon fontos, hogy a gyermek kognitív, szociális, emocionális fejlettsége, finommotoros képessége, valamint önállósága megfelelő szintű legyen a zökkenőmentes sulikezdés érdekében.
Hogy minél hatékonyabban és tudatosabban fejleszthessem a gyerekeket, elvégeztem egy tanfolyamot, amit egy remek szakember, Deákné B. Katalin állított össze az óvoda- iskola átmenetre fókuszáltan. Ennek a programnak a felhasználásával és egyéni szakmai tapasztalataim összedolgozásával alkottam meg saját, iskola előkészítő programomat, az Átkelő Iskola Előkészítőt. (erről bővebben olvashatsz a „Foglalkozásaink” menüpont alatt)
A munkámban a kreatív szabadság megélését szeretem a legjobban, így az alkotás szeretetét az ovis csoportomnak is szívesen adom át, változatos formában, leginkább meséléssel egybekötve.
Októbertől nem csak a nagyokat várom iskola előkészítő óráimon, hanem a kisebbeket is Papírszínház foglalkozásaimon havonta egy szombat délelőtt, ami után szuper kreatív kézműveskedéssel dolgozzuk fel az elhangzott mesét.
Találkozzunk a foglalkozásaimon! 🙂
Vivi

Décsei Noémi
Décsei Noémi óvónő, fejlesztő pedagógus és idegen nyelvi oktató vagyok. Több mint 4
évet tanítottam német-angol nemzetiségi óvodában. Szakirányú továbbképzésem során
kutatómunkát végeztem kiskorú gyermekekkel idegen nyelv-elsajátítás területén. A nyelvoktatáshoz szükséges idegennyelvi tudásomat és a szakma alapjait több éven keresztül Angliában sajátítottam el. Jelenleg angol és magyar, mint idegennyelv oktásokat tartok óvodás és kisiskolás korú gyerekeknek napi szinten. Együtt működök családokkal, óvodákkal, csoportos és egyéni formában. Szakmai munkámat tekintve, az idegennyelv oktatás mellett, segítséget nyújtok beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő gyerekeknek a lemaradásuk leküzdésében. Továbbá, iskola előkészítő órákat tartok csoportoknak vagy egyéneknek igény szerint. Célom, hogy a gyerekek igényeihez igazodva tudjak fejlődést biztosítani és maradandó élményt szerezni az óráimon. A foglalkozásaim játékosak és sok mozgással vannak tele. A sokszínű tevékenységek által a gyerekek önbizalma fejlődik és magabiztosabban viselkednek, kommunikálnak, leküzdve ezzel gátlásaikat.
Tóth Adrienn

Török Zsófia
Török Zsófi vagyok, aerobik oktató, táplálkozás tanácsadó, főállásban közgazdász és nemsokára asztrológus. 2022-ben, intenzív aerobik oktatás és pénzügyi vezetői munka után, hormonális problémákkal küzdöttem, mint pajzsmirigy alulműködés és petefészek ciszták. Fáradékonnyá és ingerlékennyé váltam, az orvosi javaslat pedig műtétet és gyógyszeres kezelést ajánlott. Az okok megszüntetése érdekében természetgyógyászt kerestem fel, aki gyógynövényeskúrát és táplálékkiegészítőket ajánlott. Ezen kívül meditálni, kineziológushoz és asztrológushoz járni kezdtem. 2022 novemberében felfedeztem a jógát, amely segített megnyugtatni, energikusabbá válni, és néhány hónap alatt a ciszták eltűntek, az emésztésem és hormonális értékeim javultak. 2022/2023 telén női jóga oktató képzést végeztem el, és azóta az a célom, hogy tudásomat továbbfejlesszem és megosszam más nőkkel.

Lovas – Szabó Kitti
Kitti vagyok, a gyermekkönyvek és illusztrációk szerelmese, az a.lapozó oldal foglalkozásvezetője. Ebben segítségemre van, tíz év szakmai tapasztalat, amit könyvtári és gyermekkönyvesbolti munkám során szereztem. Fontosnak tartom a résztvevők és a szakemberek visszacsatolását is, ezért nagyon boldog voltam, amikor 2023-ban Magyarországon, engem választottak Az év fiatal könyvtárosának, 2021-ben pedig a gyerekek ajánlásai alapján Tündérkönyvtáros oklevelet kaptam a Kolibri Kiadótól.

Waldhäusel Kata
Waldhäusel Kata vagyok, óvodapedagógus, fejlesztőpedagógus, alapozó mozgásterapeuta és homloklebeny tréner, 6S Method Fejlesztő. Kisfiam születése után alapozó terápiás csoportokkal kezdtem dolgozni, erre az elmúlt 2-3 évben nagyon megnőtt az igény. Homloklebeny tréninget tartok gyerekeknek és felnőtteknek, ennek hatására fejlődik figyelemkoncentráció, rugalmas gondolkodás, memória. 6S Method fejlesztői tudásommal is gazdagítom a homloklebeny óráimat.
Zenebölcsi foglalkozáson is találkozhattok velem, az éneklés, mondókázás óvodapedagógusként is szívügyem volt, és tudom mennyire fontos még kisebb korban többek között a beszédfejlődés segítése szempontjából, vagy a harmonikus anya-gyerek kapcsolat elmélyítésére.
Várlak szeretettel foglalkozásaimra. 🙂